Welcome back! - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Mirte Klingeler - WaarBenJij.nu Welcome back! - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Mirte Klingeler - WaarBenJij.nu

Welcome back!

Door: Mirte Klingeler

Blijf op de hoogte en volg Mirte

22 Juli 2014 | Ghana, Tamale

Een nieuwe reis, een nieuw avontuur, nieuwe mensen, nieuwe ervaringen én een nieuwe weblog. (De oude heeft de stroomstoring van 'reismee.nl' niet overleefd)

Na een heftige reis, met een overstap van 50 minuten in Rome (inclusief paspoort controle, busrit, tramrit en mensenmassa's) en een stop in Nigeria ben ik eindelijk terug in Ghana!

Zaterdag middag vertrok ik samen met een andere vrijwilligster in de bus naar Tamale, waar we na 12 uur reizen om 5 uur in de ochtend aankwamen.

Deze eerste dagen stonden vooral in het teken van het zien van 'bekenden', toen ik naar m'n vaste lunchtent liep, kwam er meteen een koekjesverkoopster om me afgerend om me te knuffelen. Zondag avond ben ik naar m'n gastgezin gegaan, ook hier had ik een liefdevol ontvangst. Ik kan echt uren met die kindjes spelen en liedjes zingen. Gister avond hebben we Twister en mens erger je niet gespeeld en daarna de film 'RIO' gekeken, waarbij de kindjes om de beurt tegen me aan in slaap vielen. Toen ik vanmorgen met m'n slaaphoofd m'n rieten hutje uitkwam, rende de kindjes meteen naar me toe 'het was een erg leuke film!!'

Gister had ik ook m'n eerste werkdag op de Kidz Active School, op wat examen administratie en het uitdelen van flyers voor het zomerproject na, kwam ik niet toe aan werkzaamheden. Alle kinderen waren zó blij dat ik er weer was. Ook de docent waar ik vorig jaar mee had gewerkt was erg blij, ze wist niet zo goed hoe ze daar mee moest omgaan, ze begon te lachen en te springen.

Ik hoop dit weekend te gaan reizen, maar dat is nog niet zeker. Ik hou jullie op de hoogte!

  • 22 Juli 2014 - 14:25

    Jan De Rover:

    Mirte, wij wensen je heel veel plezier en ook heel veel kracht toe met dit bijzondere avontuur!

  • 22 Juli 2014 - 14:46

    Sonja Zwaag:

    Hallo,Mirte....heel veel plezier en geniet van alle nieuwe en oude dingen om je heen.

  • 22 Juli 2014 - 15:08

    Femke:

    Wat leuk weer een blog! (:

  • 23 Juli 2014 - 07:28

    Evalien Kaptein:

    Hallo Mirte, Fijn dat je goed bent aangekomen in Ghana. Geniet maar van alles wat op je pad komt.

  • 23 Juli 2014 - 11:49

    Lieve Van Nevel:

    knuffel aan Salam, Huda en de rest !

  • 23 Juli 2014 - 20:12

    Isabella:

    Lieve Mirte
    Heel veel plezier daar
    Xx van ons drie

  • 06 Augustus 2014 - 00:36

    Joppie:

    Heey moppie! Vermaak je je nog een beetje daar in de verte? =)
    Heel veel plezier daar en maak er iets onvergetelijks van ;)

    XX liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mirte

Actief sinds 16 Juli 2014
Verslag gelezen: 535
Totaal aantal bezoekers 3672

Voorgaande reizen:

18 Juli 2014 - 30 September 2014

Ghana part 2

Landen bezocht: